Paarden & Marketing: 5 redenen waarom jij een eigen website zou moeten hebben

Paardenbedrijven zonder website; ze bestaan nog. Tegenwoordig beschikt ieder zichzelf respecterend hippisch bedrijf en ondernemer over een eigen website. Steeds meer zoektochten naar bijvoorbeeld pensionstallen beginnen online. Dus grote kans dat je potentiele klanten misloopt wanneer je niet te vinden bent. Niet overtuigend genoeg? Dan volgen hier 5 redenen waarom jij een eigen website zou moeten hebben. Want zou je als ondernemer een website moeten hebben: ja, zeker weten, zonder twijfel.

1. Loop geen klanten mis
Op dit moment ben je zelf ook online, anders zou je deze blog nu niet lezen. Als je iets over een andere stal of ruiter wilt weten, bijvoorbeeld contactgegevens, is het eerste wat je doet deze opzoeken in Google. Of zoek je nog steeds in de telefoongids? Waarschijnlijk niet. Net zo goed als dat jij anderen opzoekt, zoeken zij jou ook op en dan moet je dus vindbaar zijn. Waar kan dit beter dan op jouw eigen website waar dan ook meteen meer belangrijke informatie op gezet kan worden.

2. Vergroot je klantenkring
Vroeger had een ondernemer vooral klanten uit zijn/haar eigen regio. Maar met de komst van internet bestaan er geen grenzen meer. Een eigen website geeft je dus de mogelijkheid om jouw klantenkring te vergroten. Als potentiële klanten een pensionstal of bijvoorbeeld instructie zoeken via Google dan moet jouw website bovenaan tevoorschijn komen. Jouw concurrenten zijn waarschijnlijk ook actief, dus achterblijven is geen optie. In 2015 beschikten gemiddeld 90 % van de bedrijven met 10 of meer werknemers over een eigen website.[1] Hoor jij bij de overige 10%? Kruip dan achter de computer en ga aan de slag.

Blog Paarden Marketing Website

3. Werk efficiënter
Een website is dag en nacht bereikbaar. Potentiele klanten kunnen gemakkelijk informatie verkrijgen. Zijn er vragen? Dan sturen ze je een email. Deze beantwoord je wanneer het jou uitkomt en je krijgt geen telefoontjes meer op de meest onlogische tijden. Dat scheelt een hoop tijd!

“It’s actually better to have no website at all than to have one that makes your business look bad. It either says, “Hey, look, we take our business so seriously that we have created this wonderful site for our customers!” or it screams, “Hey, look, I let my 10-year-old nephew design my site. Good luck finding anything!”

4. Langdurige investering
Een website is een communicatiemiddel dat lang mee gaat en daardoor relatief goedkoop is. Je hebt langer plezier van een investering in een website dan bijvoorbeeld een advertentie in een paardenblad. Ook heel handig, de resultaten van jouw website zijn controleerbaar en meetbaar middels Google Analytics. Hierover lees je meer in de volgende blog ‘Google Analytics’. Daardoor kun je precies zien hoeveel impact je site heeft.

5. Jouw online visitekaartje
Een website is als het ware jouw online visitekaartje. Je potentiele klanten zullen de content bekijken en een beeld over je bedrijf vormen. Het is daarom cruciaal dat de website overbrengt wat je met je bedrijf wil uitstralen. Wanneer zij zich herkennen in dit beeld is de kans op zaken doen aanzienlijk groter.

Lees ook onze blog: 5 punten waar je op moet letten als je een nieuwe website maakt

[1] Telegraaf: 90 procent bedrijven heeft eigen website