Ga offline

Door de enorme ontwikkelingen van het online netwerk vinden de meeste marketingcampagnes dan ook online plaats. Dit komt voornamelijk omdat het heel makkelijk is om heel selectief de doelgroep aan te spreken. Maar ook de prestaties bijhouden met tools zoals Google Analytics nodigen uit om online te werken. Ondanks de eindeloze mogelijkheden die de online wereld te bieden heeft mag de offline marketing niet worden vergeten. Want ook deze manier van marketing kan van ongekende waarde zijn. Of een nieuw campagne nu uit handen wordt gegeven of dat een bedrijf deze zelf opzet, de tips in deze blogs zijn in ieder geval erg handig om vooraf te weten!

Laat je zien

Een groot deel van de communicatie tussen bedrijven en de consument vindt tegenwoordig online plaats. Toch hebben de consumenten steeds meer behoeften aan persoonlijk contact. Zij willen zien wie de gezichten achter een bedrijf zijn. Natuurlijk kan dat ook via een videopost, maar een echte handdruk en ontmoeting laten veel meer emotie achter dan een like op internet. Ga naar een event, een beurs of ga de straat op en kijk de doelgroep in haar ogen aan. Maar wat nog beter werkt om een band te krijgen met de consument is het zelf organiseren van een event.

Word onvergetelijk

Het kan een hoop werk kosten maar het organiseren van een event is de ideale manier om de consument persoonlijk kennis te laten maken met het bedrijf. Denk hierbij aan een event ter onthulling van een nieuw product, een exclusieve clinic of een challenge. Op deze manier creëer je een echte beleving die mensen bijblijft. Iedereen wil graag het gevoel hebben dat zij een onderdeel zijn van iets bijzonders. Als de ervaring van het event goed wordt ontvangen zal dit ook veel op Social Media kanalen van de bezoekers worden gedeeld. Het bereik dat hiermee kan worden behaald is omgerekend in online adverteren bijna onbetaalbaar.

Persoonlijke details

Natuurlijk is het niet altijd noodzakelijk of mogelijk om offline marketing groots aan te pakken. Soms zit het juist in de kleine dingen. Moet er een bericht naar een klant worden gestuurd via de post? Plak dan op de envelop een echte postzegel of onderteken de brief met de hand. Op deze manier krijgt de klant het gevoel dat zij daadwerkelijk als individu worden behandeld. Het is een kleine moeite, maar deze persoonlijke touch kan een heel groot effect hebben op de klantenbinding.

Dit zijn maar een paar tips die helpen om succesvol offline een doelgroep te bereiken. Het zelf opzetten van een campagne kan soms er lastig zijn. Gelukkig zijn er meerdere bedrijven, zoals Newmore, die hierin gespecialiseerd zijn. Benieuwd naar de mogelijkheden voor een campagne of het organiseren van een gaaf evenement? Bekijk het in ons portfolio.