Zo hielpen wij mensen aan een nieuw kapsel

Google is tegenwoordig niet meer uit de onlinewereld weg te denken. Wanneer er iets moet worden opgezocht wordt dit gedaan aan de hand van een paar zoekwoorden. Met deze zoekwoorden kunnen weer speciale campagnes en advertenties worden gemaakt. Voor bedrijven zijn de reclameblokjes enorm waardevol omdat je heel gericht een doelgroep kan bereiken. Buiten dat wij bij Newmore regelmatig gebruik maken van de Google AdWords, regelen wij dit ook voor enkele klanten van ons. Een succesverhaal van een door ons opgezette Google AdWords campagne, is die van onze klant Jacky’s Hairstyle. Want buiten de website die wij voor hen hebben gemaakt, hebben wij ook voor hen een Google AdWords campagne opgezet. In deze blog vertel ik hoe Google AdWords een boost aan jouw bedrijf geeft en helpt een gespecificeerde doelgroep te bereiken.

Nieuwe doelgroep bepalen

Jacky’s Hairstyle is een goed lopende haarsalon met twee filialen gespecialiseerd in haarkleuringen. Ondanks dat de salon goed liep was het de wens van eigenaresse Mandy dat er, buiten alle vaste klanten, ook meer nieuwe gezichten kwamen. Omdat een nieuwe doelgroep bereiken niet altijd even makkelijk is had zij ons benaderd om haar hiermee te helpen. Het opzetten van Google AdWords was in onze ogen de perfecte en meeste gerichte oplossing voor het bereiken van nieuwe klanten die opzoek zijn naar een echte kleurspecialist. Het is namelijk zo dat bij Google AdWords een groot bereik behaald kan worden én jij bepaalt zelf het budget! Dit maakt het toegankelijk voor bedrijven met een groot of klein budget.

Beperk de regio

Ideaal aan de Google AdWords is dat er heel specifiek op een doel en regio gericht kan worden. Wil jij dat potentiële klanten jou gaan bellen, naar de winkel komen of dat meer mensen jouw website bezoeken? Wanneer je dit hebt besloten kies je de regio waarin de advertentie moet worden weergegeven. Wij raden altijd aan om te kiezen voor een niet al te groot gebied, maar juist een stad. Dit omdat er vaak steden worden gebruikt tussen de zoekwoorden en hoe groter de regio is, des te meer concurrentie er is. Zo hadden wij bij Jacky’s Hairstyle gekozen om de stad Rotterdam te gebruiken. Dat dit de juiste keuze was zagen wij al snel aan de hoge scores van de zoekwoorden. Want nog een bijkomend voordeel van Google AdWords is dat er heel specifiek voor zoekwoorden gekozen kan worden. Op het moment dat de advertentie online is kunnen deze zoekwoorden ook gelijk geanalyseerd worden. Om zo een zo hoog mogelijk aantal views en clicks binnen onze doelgroep te behalen, hebben wij voor zoekwoorden gekozen die zij zeer waarschijnlijk zullen gebruiken zoals; ‘haarkleuring’ ‘kapper’ in combinatie met ‘Rotterdam’.

Enorm resultaat

Dat de campagne een succes was en nog steeds is, bleek al gauw aan het aantal websitebezoeken dat acht keer is vermenigvuldigd. Maar vooral aan de afspraken van nieuwe klanten die de salon via de Google AdWords advertentie hadden gevonden konden wij zien dat ons werk haar vruchten afwierp. Dagelijks worden zij gebeld door nieuwe klanten voor het maken van een afspraak. Dat is niet alleen voor Jacky’s Hairstyle een hele gave ontwikkeling, maar ook zijn wij bij Newmore blij dat wij hen zo hebben kunnen helpen. Het opzetten van een Google AdWords campagne kan écht een verschil maken. Een groot budget is hierbij niet per direct belangrijk. Het gaat vooral om het op de juiste manier inrichten van de advertentie. Doe je dit goed, dan krijgt jouw bedrijf gegarandeerd een echte boost.

 

Buiten het opzetten van Google AdWords campagnes voeren wij nog veel meer uit, bekijk het hier.