Doe jij ook mee aan #stocktober?

De maand oktober staat voor een groot aantal personen in het teken van de bekende trend #stoptober, #jobtober en alle andere oktober trends. Tijdens deze maand worden er fanatiek verschillende doelen gesteld alsof het 1 januari is. Maar ook binnen de marketingwereld is er een oktober trend in het leven geroepen. Sinds een paar jaar staat oktober ook wel bekend als #stocktober. Het bedrijf Fresh Bridge begon de trend waar wij bij Newmore en nog meer andere marketeers en websiteontwikkelaars, de strijd aan gaan tegen stockfotografie. Benieuwd waarom dit wordt gedaan en wat wij bij Newmore ertegen doen? Ik vertel het jou graag in deze blog!

 

STOCKFOTOGRAFIE
Wanneer je bijvoorbeeld een website of een advertentie ontwikkelt, wil je de lezer een bepaalde boodschap overbrengen. Dit kan zijn uitlichten van een bepaald product of juist een impressie van de kernwaarde van het bedrijf geven. Wat de boodschap ook is, het is belangrijk dat deze opvalt en de lezer een goed gevoel geeft. Om dit te bereiken zijn er verschillende factoren die hierbij kunnen helpen zoals het gebruiken van bepaalde kleuren. Een net zo belangrijke factor is het gebruiken van de juiste afbeeldingen. Met een afbeelding kan je perfect laten zien wie je bent en wat de kenwaarden van het bedrijf zijn. Maar helaas komt het regelmatig voor dat bedrijven gebruik maken van stockfoto’s. Stockfoto’s zijn kort samengevat gratis, extreem overdreven, afbeeldingen van internet. Misschien op korte termijn fijn voor de portemonnee maar op lange termijn erg slecht voor de binding met de doelgroep.

 

AUTHENTICITEIT 
Met #stocktober wordt er gepleit voor het gebruik van persoonlijke foto’s die een echt verhaal vertellen en emoties los kunnen maken. Wij merken bij Newmore tegenwoordig steeds meer dat mensen, wanneer zij een keuze moeten maken, over het algemeen kiezen voor de optie waar zij zich het meest emotioneel mee verbonden voelen. De storytelling van een bedrijf wordt hierom steeds belangrijker en heeft de juiste manier van aanpak nodig. Om andere bedrijven ervan bewust te maken hoe belangrijk de authentieke afbeeldingen zijn, kwam Fresh Bridge met het idee om een maand lang te communiceren via zelf nagemaakte stockfoto’s. Omdat wij bij Newmore het ook belangrijk vinden dat authenticiteit op websites en Social Media wordt gepromoot doen ook wij mee aan #stocktober.

 

FOTODAGEN
Buiten het volgen van de trend #stocktober, hebben wij natuurlijk ook nog onze eigen manier om stockfoto’s van websites te verbannen. Wanneer wij voor onze klanten een nieuwe website ontwikkelen gaan wij altijd bij het bedrijf langs voor het creëren van de juiste content. Alle belangrijke elementen die bijdragen aan de storytelling van het bedrijf worden dan vastgelegd door Luc en gebruikt voor op de website. Denk hierbij aan foto’s van het team, de locatie maar ook de kleine details die het bedrijf uniek maken. Op deze manier zijn wij niet alleen voorzien van hoge kwaliteit foto’s, maar straalt website ook écht authenticiteit uit. Dit doen wij natuurlijk het hele jaar door en niet alleen in oktober. Staan erop jouw website nog stockfoto’s? Stel jezelf dan de vraag of deze de gewenste boodschap overdragen naar de doelgroep.

Ben je tot de conclusie gekomen dat de afbeeldingen of misschien de hele site aan vervanging toe is, neem dan contact met ons op om te bespreken wat wij voor jou kunnen betekenen.