Is e-mailmarketing nog wel van deze tijd?

7-11-2019

Bij online marketing wordt er snel gedacht aan het opzetten van campagnes en het plaatsten van advertenties. Volkomen logisch, maar wat nog vaak wordt vergeten of op een laag pitje wordt gehouden is het inzetten van e-mailmarketing. Het kost misschien wat extra werk om een strakke mail te ontwerpen, toch is e-mailmarketing door de vele voordelen zeker de moeite waard. Vooral voor bedrijven die in bezit zijn van een webshop is e-mailmarketing eigenlijk niet meer weg te denken. In de blog van deze week leg ik uit wat het voor jouw bedrijf kan bieden en waarom het een gemiste kans is als jij hier niets mee zou doen! Het is namelijk niet voor niets dat het versturen van e-mails in de top drie staat met de meest effectieve manier van campagne voeren.

 

Specifieke targetten op doelgroep

Als bedrijf wil je dat jouw klanten op de hoogte zijn van de producten of diensten die bij jou beschikbaar zijn. Uiteraard kun je dit doen door het inzetten van een campagne op Social Media of via Google Ads. Maar door het enorme aanbod van andere advertenties, bestaat de kans dat er snel over je advertenties heen wordt gekeken. Het uitsturen van een gerichte mail met bijvoorbeeld scherpe aanbiedingen, werkt soms nog beter dan adverteren. Dit komt doordat de ontvanger van de mail enkel informatie van jouw product of dienst te zien krijgt in plaats van afgeleid te kunnen worden door advertenties van concurrenten. Hierdoor gaat het aantal website bezoeken ook omhoog omdat de lezer precies te zien krijgt wat zij interessant vinden.

Mailchimp inzetten

Nu denk je misschien bij jezelf: ‘maar reclame komt toch in de spam terecht dus heeft het wel zin?’. Ja, het versturen van e-mails heeft zeker zin. Als je werkt met een mailingprogramma zoals Mailchimp dan wordt dit automatisch voorkomen. Bij Newmore werken wij dan ook graag met dit programma omdat je ook het design van mails tot in detail kan opmaken. Maar daar stopt het niet want wat dit programma ook ideaal maakt is de mogelijkheid om je e-mailcampagnes te analyseren. Zo krijg je inzicht hoe vaak de verstuurde e-mail is geopend en hoeveel lezers ook daadwerkelijk vanuit de e-mail actie hebben ondernomen. Je kunt zelfs zien hoe vaak een specifieke geadresseerde de mail heeft bekeken. Handig wanneer je contact met deze klant op gaat nemen: je weet zeker dat hij/zij geïnteresseerd is.

Dit wil jij ook weten over e-mailcampagnes!

  • Nr. 1 online kanaal

  • 99,4% afleveringspercentage

  • 55,48% wordt op een mobiel geopend

PERSOONLIJK BERICHT

Wat ook een groot voordeel van e-mailmarketing is, is dat e-mails heel persoonlijk zijn. Een e-mail komt natuurlijk bij iemand in zijn inbox terecht en wordt op die manier echt gezien. Hierdoor heeft de lezer sneller het gevoel dat de mail speciaal voor hen is geschreven. Bij een advertentie is het een stuk makkelijker om er overheen te kijken. Bijkomend is dat de e-mail enorm personaliseerbaar is. Denk hierbij aan een gepersonaliseerde aanhef zoals de voornaam van je klant. Maar ga verder en specificeer de mail naar wat voor hen belangrijk is. De ontvanger krijgt op deze manier een e-mail die voor hen veel relevanter is waardoor de kans weer een stuk groter is dat zij ook daadwerkelijk actie gaan ondernemen. Voor onze klanten maken wij dan ook regelmatig gepersonaliseerde e-mailcampagnes om hen te helpen de doelgroep zo optimaal mogelijk te bereiken.

Wil jij ook persoonlijker met jouw doelgroep connecten maar weet je niet precies hoe je een correcte e-mailcampagne opzet? Wij helpen daar graag bij! Neem hier contact op.

Bron: hapyleads.nl