De 3 verschillende effecten van jouw posts

Een bericht op Social Media posten is over het algemeen geen hogere wiskunde. Het verhaal begint echter een stuk ingewikkelder te worden op het moment dat de posts ook daadwerkelijk een doel gaan krijgen. Denk hierbij aan meer mensen op je website, meer betrokkenheid van je doelgroep of bijvoorbeeld interesse wekken bij een bepaald product. Door de berichten aan te passen op je doelgroep behaal je een zo optimaal mogelijk resultaat. Maar welk bericht zorgt nu voor welk effect? Wij vertellen het je!

Meer bezoekers op je website

Volgers van jouw Social Media pagina volgen jouw bedrijf niet voor niets. Deze mensen willen graag als eerste op de hoogte zijn van ontwikkelingen van nieuwe producten of leuke nieuwtjes binnen het bedrijf. Wil jij dat zij zich speciaal voelen én meer bezoeken aan je website brengen? Zorg dan dat elk nieuwtje dat op de website wordt geplaatst óók op je Social Media kanalen wordt gedeeld. Plaats niet het hele nieuwsbericht in je post maar link naar je website. Zo zorg je op een simpele manier dat meer bezoekers op je site terecht komen. Nog beter is het eens in de zo veel tijd schrijven van een blog. Niet alleen geef je op een persoonlijke manier je volgers extra informatie, je zorgt er tegelijkertijd voor dat je website beter vindbaar wordt als je de blog schrijft aan de hand van de SEO-normen.

Meer betrokkenheid op je posts

Met betrokkenheid van posts bedoel ik dat je volgers steeds meer jouw berichten gaan liken, sharen en erop reageren. Om de betrokkenheid te vergroten is het belangrijk dat je met enige regelmaat jouw producten of diensten uitlicht. Wat belangrijk hierbij is, is dat je goed kijkt naar welke berichten het juist wél en niet goed doen bij jouw doelgroep, leer steeds meer over de interesse van jouw volgers en speel hierop in. Blijf dus niet blind berichten posten waar je volgers niet op reageren, maar speel met je berichtgeving en kijk wat wel en niet werkt bij jouw doelgroep. Om op een leuke manier meer betrokkenheid en inzicht te krijgen van volgers is het plaatsen van een poll een uitstekende manier. Door de volgers te laten kiezen tussen twee producten nodig je ze uit om echt even na te denken over jouw product. Op deze manier zijn je volgers echt betrokken bij jouw post en krijg jij extra informatie over hun voorkeuren. Een echte win-winsituatie!

Toenemende interesse in je producten

Nu je meer informatie hebt over wat de interesse van je volgers zijn, kan je hier gebruik van maken in het design en de uitstraling van je posts. Zorg dat bij het posten van een product de uitstraling altijd aansluit bij de huisstijl en de voorafgaande berichten zodat er een eenheid ontstaat. Daarbij zorgt dit ervoor dat een volger sneller jouw berichten herkent en toch even gaat kijken wat je te melden hebt. Hoe aantrekkelijker het bericht er voor je volgers uitziet, hoe sneller je de interesse zal opwekken bij je volgers. Zelfs als zij in eerste instantie misschien niet geïnteresseerd zijn in het product. Zo ging deze video van Equitrend viraal en kreeg meer dan 1,7 miljoen views, ook van mensen die in eerste instantie geen interesse hadden in het product.

Heb je zelf moeite met regelmatig berichten posten die ook nog eens er aantrekkelijk uitzien en zijn afgestemd op je doelgroep? Bij Newmore hebben wij speciale Social Media abonnementen. Hiermee zorgen wij dat jouw Social Media altijd up-to-date is. Interesse? Neem hier contact op voor de mogelijkheden!