Horecaondernemers pakken corona positief aan

Afgelopen weekend kwam op zondag 15 maart toch het bericht waar veel horecaondernemingen al bang voor waren. Alle zaken moeten door het coronavirus gesloten worden tot en met 6 april. Dit was voor veel ondernemingen een vreselijk bericht waar zij in eerste instantie alleen de negatieve aspecten van zagen, wat heel begrijpelijk is. Toch kwamen er al snel meerdere restaurants met hele mooie initiatieven. Hiermee helpen ze niet alleen zichzelf, maar óók de rest van de samenleving door de coronacrisis heen. Een mooi gebaar en goed voorbeeld van samen sterk staan.

Afhaalmaaltijd op culinaire niveau

Een mooi voorbeeld van het ombuigen van de situatie naar iets positiefs is sterrenrestaurant De Nederlanden. Met hun team ontwikkelde zij zes verschillende gerechten op culinair niveau. Deze worden door de chef zelf verkocht waarbij hij de klanten een kleine toelichting geeft over de ingrediënten en de bereiding van de gerechten. Met dit nieuwe concept kunnen niet alleen de gasten van het restaurant alsnog genieten van de smaaksensaties die zij gewent zijn maar worden ook de leveranciers geholpen.

Live kookworkshop

Nog een gaaf concept dat wij online tegen kwamen was dat van het Italiaanse restaurant Mamma Licia. Het in Rotterdam gevestigde restaurant heeft honderden fans. Ook zij zagen in dat ze iets moesten doen om deze huidige situatie met het coronavirus in een positief licht moesten zetten. Zo ontstond het idee om iedere donderdag- én zaterdagavond om 18:30 uur via hun Instagram account @mammalicia_nl een live workshop te geven. Deelnemers kunnen van tevoren bij het restaurant contactloos de ingrediënten kopen of deze laten bezorgen. Het is een echte win-winsituatie doordat het restaurant contact met de gasten behoudt, de gasten lekker eten thuis hebben én even aan iets anders kunnen denken dan het coronavirus.

Alles online

Er zijn natuurlijk nog tal van andere voorbeelden van horecagelegenheden die zich op hun eigen manier inzetten. Maar twee dingen hebben zij allemaal gemeen en dat is hun positieve ondernemerschap én het feit dat dit voornamelijk online gebeurt. Het online zijn werd altijd al steeds belangrijker maar vooral nu in een tijd van social distancing is onze onlinecommunicatie key. Vanochtend postten wij deze quote: Voor alles wat je wordt ontnomen, krijg je iets terug. Deze voorbeelden zijn hier toch wel het levende bewijs van!

Heb jij nou als ondernemer moeite om iets positiefs uit deze tijd te halen, of moeite om te kijken hoe jij jouw fysieke business kan omvormen naar een online business? Neem dan contact met ons op. Wij helpen jou graag door mee te denken in oplossingen en hoe jij je online doelgroep beste kunt bereiken met het creëren van content.

Onderneem nu actie en neem contact met ons op.