Hoe je van jouw nieuwe website een grandioos succes maakt omdat hij je ideale klant aanspreekt en deze laat doen wat jij wilt

Je nieuwe website doet het niet. Nou ja technisch gezien doet de website het wel, maar als je naar de websiteresultaten kijkt zijn die schrikbarend laag. Maandelijks krijg je maar weinig websitebezoekers en over de conversie, het aantal bezoekers dat actie onderneemt op je website, ben je al helemaal niet te spreken. Hoe kan dat toch? Want je website is helemaal nieuw waardoor je er eigenlijk vanuit ging dat je automatisch veel bezoekers en een fantastische omzet zou krijgen. Misschien een beetje naïef maar je bent zeker niet de enige die dit denkt. Een nieuwe website alleen is namelijk niet genoeg voor het krijgen bezoekers en conversie, daar komt veel meer bij kijken.

Vindbaarheid op Google verhogen

De eerste stap die belangrijk is voor het verkrijgen van websitebezoekers is dat je website überhaupt vindbaar moet zijn. Met vindbaar bedoelen wij dat op het moment dat iemand op Google een zoekopdracht invoert die gerelateerd is aan jouw business, jouw website dan minimaal op de eerste pagina verschijnt tussen de zoekopdrachten. Door je website te voorzien van SEO kan je dit voor een groot deel beïnvloeden. Onder SEO valt bijvoorbeeld je teksten schrijven met behulp van specifiek gekozen zoekwoorden. Door je teksten op deze manier te optimaliseren komt je website sneller naar voren op het moment als iemand met jouw zoekwoorden een zoekopdracht uitvoert. Klikt die persoon op je website, dan ziet Google ook dat je website relevant is en zal uiteindelijk je steeds hoger tussen de resultaten plaatsen.

Overtuigen in de eerste seconde

Op het moment dat het je is gelukt om een bezoeker op je website te krijgen moet je gelijk de aandacht van hen weten te krijgen. Wat vaak gebeurt is dat een persoon een website van een bedrijf bezoekt en geen idee heeft wat nu precies het doel van de website is. Het gevolg hiervan is dat iemand geïrriteerd raakt en vervolgens je website verlaat zonder actie te ondernemen. Slecht voor je omzet én slecht voor je Google ranking. Laat daarom gelijk op je homepage duidelijk zien wie jij bent en wat je doet. Overtuig je bezoeker gelijk vanaf de eerste seconde. Vertel waarom juist jouw bedrijf uniek en geweldig is. Het is misschien voor jou duidelijk wat er op de website staat maar de kans is groot dat het voor een onbekende een heel ander verhaal is. Door het uitvoeren van een blinddoektest kun je dit heel makkelijk controleren. Denk je dat jouw website hiervoor zou slagen?

Snel actie ondernemen

Als je de eerste twee punten goed voor elkaar hebt op je website is de kans groot dat je bezoeker over gaat tot actie. Je hebt ze namelijk geïnteresseerd gemaakt met jouw dienst of product. Belangrijk is nu dat je zo snel mogelijk handelt en je potentiele klant zo min mogelijk tijd geeft om nog te twijfelen. Plaats bijvoorbeeld een opvallende call-to-action knop op je website waar iemand gelijk contact kan opnemen of het product kan afnemen. Hoe korter en sneller je websitebezoeker een actie kan ondernemen, hoe groter de kans is dat het een klant gaat worden.

Natuurlijk klinkt het bovenstaande verhaal makkelijker dan het daadwerkelijk in de uitvoering is. Maar gelukkig zijn wij bij Newmore gespecialiseerd in het oplossen van de benoemde problemen en kijken graag met jou mee om dit op te lossen. Want jij wilt toch ook meer uit je website kunnen halen en daarmee je omzet vergroten?

Ben jij de eerste die contact met ons opneemt? Dan krijg jij gratis een instap SEO-scan t.w.v. €450,-!